Obsługa finansowo-księgowa
Czynności związane z obsługą finansowo-księgową:- Zakładanie Regon i NIP oraz ich aktualizowanie.
- Zakładanie konta bankowego ze stosownymi subkontami, na które dokonywane są wpłaty na bieżące utrzymanie budynku, świadczenia i inne opłaty, a także na Fundusz Remontowy.
- Dokonywanie bieżących rozliczeń poprzez rachunek bankowy.
- Prowadzenie odpowiedniej księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał podjętych przez wspólnotę oraz kontrola terminowości wpłat zaliczek ( z góry do dnia 10-go każdego miesiąca ).
- Prowadzenie ścisłej ewidencji wszystkich wpłat na kartotekach osobowych właścicieli.
- Składanie rocznych sprawozdań finansowych z działalności Wspólnoty Mieszkaniowej
- Przygotowywanie projektów planów gospodarczych.
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych.
- Udzielanie aktualnych informacji finansowych oraz umożliwienie każdemu właścicielowi wglądu do dokumentacji wspólnoty.
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów (odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów).
- Prowadzenie i rozliczanie Funduszu Remontowego.